Voor ziekenhuizen is het belangrijk dat de juridische, beleids en correspondentie stukken goed zijn gearchiveerd, zodat bij het maken van beleid en juridische ondersteuning de informatie direct beschikbaar is. Het Spaarne Ziekenhuis werkte eerder met een omgeving gebaseerd op een papieren archief. Een digitaliseringslag is belangrijk om mee te gaan met de huidige wensen en eisen die gesteld worden door wet en regelgeving.

Correspondentie management in 360°

Het Spaarne Ziekenhuis heeft het proces correspondentie management 360° van Digitt in gebruik genomen. Dit zal voor Spaarne Ziekenhuis resulteren in het hebben van een werkomgeving waarin correspondenties en juridische stukken geregistreerd, opgeslagen en beheerd kunnen worden en hiermee het werkproces vereenvoudigen en de samenwerking verbeteren. Hierbij worden de volgende subdoelstellingen ook meegenomen:
• Het verminderen van het papierenarchief en –stroom;
• Betere uitwisseling van documenten met anderen binnen de organisatie;
• Het gebruik van de J-schijf verminderen en het gebruik van 360º bevorderen.

Zorgkwaliteit waarborgen

Spaarne Ziekenhuis koos uiteindelijk voor Digitt op basis van de mogelijkheden die 360° in combinatie met Microsoft SharePoint biedt. Digitt heeft 360° ingericht in de omgeving van het Spaarne Ziekenhuis met een intuïtieve look & feel afgestemd op de wensen van de betreffende afdelingen. “Digitt heeft bij het Spaarne Ziekenhuis een krachtig en toegankelijk platform kunnen neerzetten. Het is mooi om te zien dat we eraan bijdragen dat het ziekenhuis de kwaliteit van de zorg waarborgt voor een langere periode”, zegt Pauline Schombs, IT manager bij het Spaarne Ziekenhuis.“

Download de volledige case: Spaarne Ziekenhuis richt het correspondentie proces in (381 downloads)

Lees ook: Spaarne Ziekenhuis richt protocollen proces in met 360°