De Meeting Engagement Score™ by Decisions past organisatorische psychologie toe op vergaderingen. Het is een algoritme dat het waarschijnlijke succes van een vergadering beoordeelt en voorspelt op basis van indicatoren van betrokkenheid van de deelnemers en de kwaliteit van de agenda. Ondanks het vertrouwen in onze besluitvorming, blijkt uit onderzoek van de Nobelprijswinnaars Daniel Kahneman en Amos Tversky uit 2002: onze eigen vooroordelen, in combinatie met slechte processen en voorbereiding, leiden tot slechte beslissingen. De Meeting Engagement Score™ is een primeur in de branche. Het stelt organisaties in staat hun benadering van vergaderingen te heroverwegen en stelt hen in staat om de effectiviteit van vergaderingen te vergroten en besluitvorming te verbeteren.

Betere vergaderingen betekenen betere beslissingen

Als aanwezigen niet  naar de agenda of bijgevoegde informatie kijken voorafgaand aan een vergadering, kunnen ze geen inhoudelijke discussies voeren. In het beste geval leidt dit tot tijdverlies en in het slechtste geval kan dit leiden tot slechte beslissingen die de bedrijfsprestaties negatief beïnvloeden.

Bij vergaderingen die via Decisions worden gepland, wordt een Meeting Engagement Score ™ toegekend. De score – van 0-100 – is gebaseerd op factoren van betrokkenheid en effectiviteit van de agenda en wordt gewogen naar de belangrijkste agendapunten. Betrokkenheid bij onderwerpen die een beslissing vereisen, vergeleken met die voor discussie of informatie, zijn van groter belang.

  • Deelnemen van deelnemers: Hebben deelnemers van tevoren de agenda bekeken? Hebben ze de materialen beoordeeld? Laten mensen reacties achter of suggereren ze nieuwe agendapunten? Als deelnemers aan vergaderingen zich bezighouden met de agenda en aanverwant materiaal, neemt de score toe om weer te geven hoe voorbereid ze zijn om belangrijke onderwerpen te bespreken en weloverwogen beslissingen te nemen.
  • Agenda Kwaliteit: De score houdt ook rekening met de kwaliteit van de agenda en de waarschijnlijkheid dat het teamleden erbij betrekt. Zijn onderwerpen slechts één regel zonder context? Wordt tijd voldoende toegewezen gezien de inhoud van het onderwerp? Zijn eigenaren aan elk onderwerp toegewezen? Zijn er details, opmerkingen of bijlagen om deelnemers beter te informeren over een onderwerp? Is de agenda van te voren ver genoeg gedeeld dat de deelnemers tijd hadden om het te bekijken?

Verspillende vergaderingen elimineren

De Meeting Engagement Score helpt Decisions-klanten af ​​te rekenen met verspillende vergaderingen en betere beslissingen te nemen. Leiders, projectmanagers en organisatoren van vergaderingen kunnen de Meeting Engagement Score ™ gebruiken om gesprekken te starten.

  • Zou het veranderen van de datum of het verder van tevoren versturen van de agenda de voorbereiding vergemakkelijken?
  • Is er binnen het bedrijf een specifieke dag waarop vergaderingen het meest succesvol lijken te zijn?
  • Is het aan het begin van de vergadering tijd om het materiaal te scannen?
  • Kunnen presentatoren meer tijd krijgen om achtergrondinformatie te geven?
  • Als een score consistent laag is, moet de vergadering opnieuw worden geconfigureerd of zelfs worden geannuleerd?
  • Wie organiseert succesvolle vergaderingen in het bedrijf en welke tips hebben ze?

“Voor veel klanten wordt de Meeting Engagement Score ™ een verzamelpunt in groepsdiscussies over hoe de vergadering met meer succes kan worden uitgevoerd”, aldus Decisions CEO Jørgen Solberg. “Anderen vergelijken scores tussen vergaderingen om te beoordelen waarom de ene effectiever is dan de andere.”

Wat is uw Meeting Engagement Score ™? Ga vandaag nog aan de slag met Decisions om erachter te komen.