Gedragswetenschappen toepassen op vergaderingen

In 2002 ontving Daniel Kahneman de Nobelprijs voor de economische wetenschappen voor zijn werk rondom cognitieve vooroordelen. Hij en Amos Tversky vonden leiders overmoedig in hun besluitvorming: persoonlijke vooroordelen, in combinatie met slechte processen en een gebrek aan voorbereiding, leiden tot slechte beslissingen. Verder onthulde het onderzoek van Harvard-professor Cass Sunstein hoe de beslissingsprocessen van het managementteam individuele beslissingsvooroordelen kunnen […]

Lees meer…

Voorspel het succes van uw vergaderingen met de Meeting Engagement Score™

De Meeting Engagement Score™ by Decisions past organisatorische psychologie toe op vergaderingen. Het is een algoritme dat het waarschijnlijke succes van een vergadering beoordeelt en voorspelt op basis van indicatoren van betrokkenheid van de deelnemers en de kwaliteit van de agenda. Ondanks het vertrouwen in onze besluitvorming, blijkt uit onderzoek van de Nobelprijswinnaars Daniel Kahneman en Amos Tversky uit 2002: […]

Lees meer…

Risk & Control 101

Risico’s zijn het natuurlijke gevolg van ondernemen. Elke organisaties heeft nou eenmaal risico’s. Wanneer je bijvoorbeeld een product op maat verkoopt komen er kosten kijken bij de ontwikkeling hiervan. Hierbij bestaat het risico dat de klant je product niet (volledig) kan betalen. Nu is dit een vrij gemakkelijk in te calculeren risico waar een assessment zal moeten uitwijzen hoe de […]

Lees meer…

Decisions nu beschikbaar voor Microsoft Teams

Decisions breidt Microsoft Teams uit met een oplossing voor vergaderbeheer die integreert in de bestaande omgeving van de samenwerkende teams. Met Decisions kunnen gebruikers eenvoudig toegang krijgen tot de geplande vergaderingen, recente vergadernotities en eerdere actielijsten. Download de invoegtoepassing in de Microsoft AppSource en de informatie is direct zichtbaar op een eigen tabblad binnen Microsoft Teams. Medewerkers hoeven niet langer in […]

Lees meer…

Draaideur op het zilveren huwelijk

Bestaat jouw organisatie voor een groot deel uit “de oude generatie”? Of ben je juist een tussenstop voor young potentials die vervolgens snel uitstromen naar de echt innovatie spelers in de markt? Dan heb je last van het draaideur op het zilveren huwelijk effect. Bij veel organisaties is de verhouding van jonge versus oude generatie medewerkers uit balans. En dat […]

Lees meer…

Terug op het oude nest

De afgelopen vier jaar zijn wij altijd bezig geweest met formeel informatiemanagement, het structureren van informatie. En vanaf het moment dat Digitt werd opgericht zijn wij als zelfstandig team aan de slag gegaan. Wij hadden alle petten op, sales, marketing, relaties onderhouden en projecten draaien. Vanuit Lijnden en later Haarlem werkten we keihard aan het bouwen van een organisatie met […]

Lees meer…

En de winnaar is… Decisions

Tv-sterren hebben de EMMYS. Muzikanten hebben de GRAMMYS. Filmsterren hebben de OSCARS. Wij hebben de Office App Awards! Dit jaar neemt Decisions de eerste plaats in voor Best Office Integration met Microsoft Office 365. Decisions is een oplossing voor vergaderbeheer waarmee organisaties efficiëntere vergaderingen kunnen plannen, organiseren en uitvoeren. De oplossing is gebaseerd op Office 365 om in een vertrouwde omgeving te blijven die kan worden geïntegreerd […]

Lees meer…

De digitale postkamer anno nu

In een eerdere blog schreven we over de transitie van een traditionele postkamer naar een digitale variant. De transitie is mede afhankelijk van het ambitie niveau van de organisatie die het traject opstart. In deze blog wil ik jullie meenemen naar een eindsituatie waarbij de ambitie is: “Een snel, transparant, gebruikersvriendelijk proces, zonder verspilling en met een juridisch geldig resultaat”. De postkamer […]

Lees meer…

Implementeren van een Shared Service Center

Wat is een shared service center? Een shared service center centraliseert functies die ooit op afzonderlijke locaties of afdelingen werden uitgevoerd. Een shared service center stelt organisaties in staat om bepaalde activiteiten te delen tussen afdelingen en businessunits. Voorbeelden van diensten die vaak worden gedeeld door bedrijfsonderdelen zijn financiën, inkoop, voorraadbeheer en klachtafhandeling. Een shared service center implementeren Een succesvol shared service center […]

Lees meer…

Tax control frameworks: de focus op verantwoording en goed bestuur

Tax control frameworks: de focus op verantwoording en goed bestuur Tax control frameworks worden steeds belangrijker nu autoriteiten wereldwijd hun focus vergroten op verantwoording en het gedegen bestuur van een organisatie. Er zijn tal van doelen voor een tax control framework. Als belangrijkste is het een middel voor het tijdig identificeren en mitigeren van tax risico’s. Daarnaast kan het organisaties […]

Lees meer…